Musikhuzet kåret som Årets Bedste Værter 2017

Phlake manager, Stefan Petersen, tjekker de sidste beskeder, inden Phlake skal på scenen. Fotograf: Malthe Ivarsson.


Årets Bedste Værter / Backstage 2017



For at koncert-magi kan opstå, skal rammerne være på plads. Det ved landets tour managere, som sørger for at koncerterne bliver afviklet. De har nu peget på de spillesteder anno 2017, som er bedst til at skabe vaskeægte back stage-stemning.

De danske spillesteder lægger hvert år scener til over 10.000 koncerter. Uanset tidspunkt og antallet af gæster skal modtagelsen af de optrædende, lydprøver, lys og afvikling være top-professionel.

Årets Backstage 2017 udpeges af 25 danske tourmanagere, der er blevet bedt om at pege på de spillesteder, som i kreative rammer og i den personlige modtagelse er i særklasse til at skabe ”backstage-stemning”. Tre spillesteder skiller sig ud og blandt dem er Musikhuzet i Rønne, der bliver fremhævet som de bedste værter.

Årets Bedste Værter i Backstage 2017 går til Musikhuzet i Rønne, mens Årets Bedste Crew i Backstage 2017 går til Stars i Vordingborg. På en samlet førsteplads som Årets Backstage 2017 kommer dog Godset i Kolding, der modtager 10.000 kr. som anerkendelse af et målrettet arbejde for at skabe de bedste forudsætninger for magiske koncertoplevelser.

Den bornholmske gæstfrihed har længe været berømmet, og Musikhuzet har gennem mange år været et obligatorisk stop på vejen for alle store turneer. Nu kan det regionale spillested officielt kalde sig Årets Bedste Værter 2017.

- ”Det er vi stolte af”, siger Musikhuzets frivillig koordinator Mette Brunemark, og hun fortsætter: ”Det er tidskrævende og nogle gange ret bøvlet at komme til Bornholm, så vi har stort fokus på, at der venter noget rigtig godt, når vores besøgende når frem til os. Det er et område, som vi prioriterer højt. Vi har et fantastisk dygtigt frivilligt crew til alt fra teknik til catering, og dette er et dejligt skuldeklap til alle vores medarbejdere”.

Spillestederne i Årets Backstage 2017 er fundet i et samarbejde mellem de danske tourmanagere og JBS, som gennem mange årtier har investeret i at støtte forhold i dansk kulturliv:

- ”Vi skal huske at hylde dem der skaber kvalitet i kulissen og knokler videre, når projektørerne slukkes. Et velfungerende spillesteds rolle i et lokalsamfund kan ikke overvurderes. Vi er stolte af at kunne fremhæve lidt af alt det vi normalt ikke ser – på vegne af andre, som også arbejder i kulissen, nemlig landets tour managere”, fortæller Nicolai Hartung, som er kommunikationschef hos JBS.

Det danske undertøjsmærke JBS lancerede i november projektet Backstage, som har undertitlen: ”- alt det, du ikke ser”. Målet er at gå bag Danmarks scener for at anerkende de kræfter, der bringer de store fællesoplevelser til live for os andre.





NYHEDER

PROGRAM